Support med kvalitet
Grundsupport
Grundsupport ingår alltid kostnadsfritt i vårt hostingpaket och inkluderar support på:
- Webbproduktion (hantering av adminpanel m.m.)
- Hosting (email, FTP, SSL, DNS m.m.)
- Mindre innehållsfixar till webbproduktions-/hostingkunder
(innehållsfixar = contentåtgärder)
Premiumsupport
Ert företag kan komplettera en beställning av webbproduktion och/eller hosting av oss med att teckna ett premiumsupportavtal, vilket ger er regelbundna uppdateringar av WordPresskärnan och tillhörande plugins samt eventuell efterföljande mindre reparation.
Behövs premiumsupport?
Varje webbplats kräver tillsyn och underhåll. Det kan exempelvis handla om buggar uppkomna efter uppdateringar av WordPress eller tillhörande tillägg/plugins. Många ingrepp kräver specialistkunskaper som en företagare verksam inom annat område inte har (såvida företaget inte har en egen kostsam IT-avdelning). När det behovet uppstår är man tacksam för att man tecknat ett supportavtal med sin IT-leverantör. Vårt supportpaket är prisvärt och vår ambition är att ni som kund ska få full valuta för varenda krona.
Måste WordPress uppdateras?
Observera att WordPress är ett system som måste uppdateras vid jämna intervaller. Anledningen till detta är till viss del ny funktionalitet, men främst handlar det om säkerhetsfixar. I och med att nya säkerhetshot konstant upptäcks på Internet, påverkar detta givetvis även CMS-plattformar som WordPress. Säkerhetshål upptäcks och lagas konstant av den stora community som underhåller WordPress. De ”säkerhetspatchar” som de kallas för måste även implementeras på ert företags webbplats.
Dessa uppdateringar och den löpande driftskötsel som WordPress kräver är inget som ingår i vare sig vårt hostingpaket eller i den webbproduktion som vi levererar. För detta krävs ett avtal om premiumsupport.
- Kostnadsfri grundsupport!
- Premiumsupport för uppdateringar/fixar
- Extrasupport för vidareutveckling
- Serviceavtalet ger hjälp när behovet är som störst!
Samtliga priser är exkl moms.